0
07191009001

همایش های جمع بندی خصوصی به صورت حضوری دروس عمومی

همایش جمع بندی خصوصی به صورت حضوری

داوطلبان کنکور بایستی توجه داشته باشند که جمع بندی همه ی دروس به یک شکل نمی باشد، و هر درسی ویژگی ها و خصوصیات خاص خود را دارد، و هر کدام را باید با توجه به ساختار تشکیل دهنده آن مطالعه کرد؛ برای مثال درسی مثل ریاضی یک درس فانتزی مبتنی بر معادلات منطقی و قراردادی است و بایستی با تسلط کامل به فرمول های آن معادلات را بر اساس آن حل کرد و یا درسی مثل شیمی شامل مجموعی از عناصر طبیعی و نتایج ترکیب و یا تجزیه آن ها می باشد، در حالی که درسی مثل ادبیات فارسی مبتنی بر احساسات و فهم ادبی و حفظیات می باشد و درس های زبان عربی و انگلیسی مبتنی بر تسلط بر قواعد گرامری و گسترش دایره ی واژگانی می باشد، در نتیجه داوطلب بایستی برای جمع بندی شناخت کافی از هر درس و نحوه مطالعه و مرور کلی آن داشته باشد، تا بتواند با صرف کمترین وقت و انرژی بیشترین بازده را داشته باشد. همایش های جمع بندی خصوصی هم برای دروس عمومی و هم برای دروس اختصاصی برگزار می شود. دروس عمومی نیز از اهمیت ویژه ای برای دانش آموزان کنکوری برخوردار است از این رو موسسه اوج با برگزاری همایش های جمع بندی دروس عمومی به پیشرفت هر چه بیشتر دانش آموزان کمک میکند.

جمع بندی دروس

خرداد ماه زمانی است که استرس های داوطلبان کنکوری به اوج خود میرسد، چرا که نزدیک به برگزاری آزمون می باشد و موعد جمع بندی دروس داوطلبان رسیده است؛ شاید بتوان جمع بندی را مهم ترین قسمت مطالعات کنکوری یک داوطلب دانست چرا که باعث می شود تا داوطلب کنکور مطالعات یکساله خود را زیر و رو کند و خود را بسنجد و ببیند چقدر از مطالعاتش را و با چه کیفیتی به یاد می آورد. نحوه و کیفیت آن بسیار مهم و اساسی است، چرا که تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کنکور و امید و انگیزه دادن به داوطلب کنکوری دارد؛ اما متأسفانه برخی از داوطلبانه اهمیت آن را نادیده می گیرند و تا روزهای آخر نزدیک به کنکور درس خواندن خود را ادامه می دهند و زمانی را به جمع بندی اختصاص نمی دهند و همین امر باعث میگردد تا در جلسه کنکور زمان و انرژی زیادی را صرف تحلیل سوالات در ذهن کنند؛ چرا که ذهن قبل از آزمون اینکار را تمرین نکرده است. در حقیقت جمع بندی یک ریکاوری و بازیابی ذهنی است که ذهن را مهیای مبارزه می کند و مهارت بالا آوردن مطالب به سوی مغز انسان را تمرین می کنیم، هرچه تمرین بیشتر و با کیفیت تر باشد، عملکرد ذهن و مغز بالاتر می رود و در نتیجه ذهن فرد در جلسه کنکور فعال تر و بشاش تر می باشد.

ویژگی های جمع بندی با کیفیت

پیش از داشتن یک جمع بندی خوب و با کیفیت بایستی مطالعات خوب و منظمی را مطابق با برنامه انجام داده باشیم هر چه در انجام این امر بهتر عمل کرده باشیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت؛ مطالعه خوب به همراه خلاصه نویسی و نت برداری و یادداشت برداری و تحلیل و ارزیابی مطالب یک جمع بندی با کیفیت را به بار می آورد؛ علاوه بر آن بایستی بر مبنای برنامه ریزی دقیق و منسجم انجام گردد، داوطلب بایستی شناخت و درک درستی از جمع بندی به طور کل و در هر درس به صورت جزء داشته باشد، کیفیت جمع بندی به کمیت ارتباطی ندارد مهم نیست که داوطلب چند فصل را مرور کرده است بلکه مهم این است که با چه شیوه و روشی این کار را کرده است، آیا به حافظه کوتاه مدت و بلند مدت خود توجه کرده است، آیا از فرآیندهای ذهنی مغز اطلاع دارد و غیره . همه این ها موارد در داشتن یک مرور با کیفیت تاثیرگذار می باشد. برای روشن شدن کیفیت مرور برایتان مثالی می آورم ، فرض کنید شما یک باغبان هستید که چندین باغ سیب و پرتقال دارید، و با زحمت و برنامه ریزی و پشتکار یک سال از عمر خود را صرف میوه دهی درختان این باغ ها می کنید، در مرحله آخر مرحله چیدن و بسته بندی میوه ها می رسد که از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است و اگر با دقت و ظرافت انجام نشود محصول یکسال تلاش به هدر می رود؛ جمع بندی مطالب دروس هم درست همانند چیدن و بسته بندی محصولات باغ ها می باشد، بایستی با نظم و ترتیب و آرایش خاصی چیده شود تا محصول با کیفیت به بازار برسد. داوطلب بایستی میوه ی مطالعات خود را با نظم و سلیقه خاصی در سبدها بچیند تا در جلسه کنکور ثمره آن را ببیند. در واقع یک جمع بندی با کیفیت و استاندارد شامل ویژگی های زیر می باشد: ۱_مبتنی بر خصوصیات و عادات و ویژگی های مطالعاتی فرد داوطلب می باشد. ۲_با کیفیت بر مبنای برنامه ریزی دقیق و تنظیم وقت و مدیریت زمان باشد. ۳_شامل رفع نقاط ضعف و رفع اشکالات باشد. ۴_پیرامون مطالب و دروس مطالعه شده باشد. ۵_بایستی مطالب مباحث مهم و اصلی مطالعه گردد. ۶_گاهی جمع بندی گروهی نیز تاثیر بسازیی دارد، به شرط آنکه همه ی جمع یک هدف داشته باشند.

ویژگی های استاد جمع بندی

پیرامون استاد جمع بندی بایستی در ابتدا تخصص و مهارت استاد در این زمینه و سابقه کاری او را در نظر گرفت؛ یک استاد خوب بایستی تمامی روش های خود را متناسب با ویژگی های شخصیتی و مطالعاتی داوطلب به او عرضه کند. و ویژگی های اختصاصی هر درس را به داوطلب آموزش می دهد؛ همچنین از یک سبک و شیوه خاص پیروی نمی کند بلکه چندین سبک را به داوطلبان ارائه می کند تا داوطلب متناسب با شرایط خود بهترین آن را انتخاب کند، و هر چند روز یک بار از نحوه و چگونگی پیشرفت، از شاگردان کنکوری خود گزارش می گیرد و از روند آن آگاه می شود و اشتباهاتشان را تصحیح می کند و روش درست را به آن ها آموزش می دهد. یک استاد خوب بایستی جاذبه و دافعه داشته باشد و به موقع انگیزه بدهد و به موقع به داوطلب تلنگر بزند و او را از بی انگیزگی و تنبلی و ناامیدی دور کند و نهال شوق و ذوق را دوباره در او بکارد، و بایستی ارتباطی صمیمی و دلسوزانه با شاگردان کنکوریش برقرار کند و شفیق آن ها باشد و با آن ها مثل فرزند خود برخورد کند.

ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در سروش دنبال کنید
ما را در فیسبوک دنبال کنید
ما را در پینترست دنبال کنید
ما را در توییتر دنبال کنید