0
07191009001

همایش جمع بندی

همایش

موسسه کنکور اوج جهت ارتقاء قبولی دانش آموزان کشور در کنکور با همراهی بهترین و باتجربه ترین اساتید کشور همایش هایی را برگزار می کنند که به جمع بندی تمامی دروس رشته ریاضی ، رشته تجربی و دروس عمومی پرداخته است . دانش آموزانی که در کل سال دروس مربوطه کنکور را مطالعه کرده باشند با شرکت در این همایش ها می توانند مرور کاملی بر روی درس ها انجام دهند ، نکات کلیدی کنکور را یادداشت کرده و اشکالات درسی خود را رفع نمایند . استاد مربوطه با تجربه ای که دارد و با دیدن شرایط فکری و روحی دانش آموزان ، فضای مراسم را طوری هدایت می کند تا دانش آموزان بیشترین بهره را از شرکت در مراسم ببرند ، آنها شرایط را به گونه ای برنامه ریزی می کنند که همه دانش آموزان فعالیت داشته باشند و محیط شاد و پر نشاط باشد .

چرا جمع بندی؟

خرداد ماه زمانی است که استرس های داوطلبان کنکوری به اوج خود میرسد، چرا که نزدیک به برگزاری آزمون می باشد و موعد جمع بندی دروس داوطلبان رسیده است؛ شاید بتوان جمع بندی را مهم ترین قسمت مطالعات کنکوری یک داوطلب دانست چرا که باعث می شود تا داوطلب کنکور مطالعات یکساله خود را زیر و رو کند و خود را بسنجد و ببیند چقدر از مطالعاتش را و با چه کیفیتی به یاد می آورد. نحوه و کیفیت آن بسیار مهم و اساسی است، چرا که تاثیر بسیار زیادی در نتیجه کنکور و امید و انگیزه دادن به داوطلب کنکوری دارد؛ اما متأسفانه برخی از داوطلبانه اهمیت آن را نادیده می گیرند و تا روزهای آخر نزدیک به کنکور درس خواندن خود را ادامه می دهند و زمانی را به جمع بندی اختصاص نمی دهند و همین امر باعث میگردد تا در جلسه کنکور زمان و انرژی زیادی را صرف تحلیل سوالات در ذهن کنند؛ چرا که ذهن قبل از آزمون اینکار را تمرین نکرده است. در حقیقت جمع بندی یک ریکاوری و بازیابی ذهنی است که ذهن را مهیای مبارزه می کند و مهارت بالا آوردن مطالب به سوی مغز انسان را تمرین می کنیم، هرچه تمرین بیشتر و با کیفیت تر باشد، عملکرد ذهن و مغز بالاتر می رود و در نتیجه ذهن فرد در جلسه کنکور فعال تر و بشاش تر می باشد.

ویژگی های استاد جمع بندی

پیرامون استاد جمع بندی بایستی در ابتدا تخصص و مهارت استاد در این زمینه و سابقه کاری او را در نظر گرفت؛ یک استاد خوب بایستی تمامی روش های خود را متناسب با ویژگی های شخصیتی و مطالعاتی داوطلب به او عرضه کند. و ویژگی های اختصاصی هر درس را به داوطلب آموزش می دهد؛ همچنین از یک سبک و شیوه خاص پیروی نمی کند بلکه چندین سبک را به داوطلبان ارائه می کند تا داوطلب متناسب با شرایط خود بهترین آن را انتخاب کند، و هر چند روز یک بار از نحوه و چگونگی پیشرفت، از شاگردان کنکوری خود گزارش می گیرد و از روند آن آگاه می شود و اشتباهاتشان را تصحیح می کند و روش درست را به آن ها آموزش می دهد. یک استاد خوب بایستی جاذبه و دافعه داشته باشد و به موقع انگیزه بدهد و به موقع به داوطلب تلنگر بزند و او را از بی انگیزگی و تنبلی و ناامیدی دور کند و نهال شوق و ذوق را دوباره در او بکارد، و بایستی ارتباطی صمیمی و دلسوزانه با شاگردان کنکوریش برقرار کند و شفیق آن ها باشد و با آن ها مثل فرزند خود برخورد کند.

ما را در تلگرام دنبال کنید
ما را در اینستاگرام دنبال کنید
ما را در سروش دنبال کنید
ما را در فیسبوک دنبال کنید
ما را در پینترست دنبال کنید
ما را در توییتر دنبال کنید